2 paź 2016

Mini serniczki maliowe z winną galaretką



Rewelacyjne mini serniczki z malinami i wytrawną winną galaretką to deser dla wielbicieli wyrazistych smaków. Mocno czekoladowy biszkopt, lekki jak puch ser i lekko wytrawna galaretka z rewelacyjnego wina porzeczkowego pochodzącego ze Stacji Winiarskiej w Michałowicach to połączenie wręcz idealne. Każdy kto spróbuje tego wspaniałego wytrawnego deseru nie będzie mógł się powstrzymać przed kolejnym kęsem.


Składniki:

Czekoladowy spód:
1 jajko
3/4 szkl cukru
1/2 szkl śmietany 18%
1/4 szkl oleju
12 szkl mleka
50 g czekolady deserowej
odrobina ekstraktu waniliowego
1 szkl mąki pszennej
1/2 szkl kakao
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej

Masa serowa:

600 g sera 3x zmielonego lub serek z wiaderka
400 ml śmietanki 36%
6 kopiastych łyżek cukru pudru
ekstrakt waniliowy
3 kopiaste łyżki żelatyny rozpuszczone w 1/3 szkl gorącej wody
Garść świeżych malin

Poncz:

filiżanka mocnej herbaty z cukrem, cytryną i wódką

Galaretka z wina porzeczkowego:

500 ml wina porzeczkowego ze Stacji Winiarskiej w Michałowicach
3 łyżki cukru pudru
4  łyżki żelatyny


1. Mleko podgrzewamy i rozpuszczamy w nim posiekaną czekoladę, studzimy Jajko ucieramy z cukrem, dodajemy śmietanę, olej, mleko z czekoladą i wanilię, chwilę miksujemy. Mąkę przesiewamy razem z kakao, sodą oczyszczoną i proszkiem do pieczenia, dodajemy do masy i miksujemy tylko do momentu połączenia składników. Blachę o wymiarach 30 x 25 cm wykładamy papierem do pieczenia i wypełniamy ciastem. Biszkopt czekoladowy pieczemy do tzw. suchego patyczka (ok 45 minut)  w 165*C. Gotowe ciasto wyciągamy z piekarnika i studzimy, przekrawamy na pół i krążkami o średnicy ok 6 cm wykrawamy okręgi. Każdy krążek pozostawiamy w obręczach i nasączamy ponczem.

2. Mocno schłodzoną śmietankę 36% ubijamy z cukrem pudrem na sztywno, a następnie dodajemy schłodzony ser, ekstrakt waniliowy i przestudzoną żelatynę i dokładnie miksujemy. Na koniec wsypujemy maliny i delikatnie mieszamy. Tak przygotowaną masą serową wypełniamy do 3/4 wysokości obręcze z biszkoptem czekoladowym. Chłodzimy w lodówce.

3. Wino i żelatynę podgrzewamy na małym ogniu, mieszamy i studzimy. Gdy zacznie tężeć wylewamy na przygotowane wcześniej serniczki. Desery pozostawiamy w lodówce na ok 2 godziny. Gotowe dekorujemy czerwoną porzeczką, jeżynami i malinami.

Z podanych porcji wychodzi 8 mini serniczków.

SMACZNEGO :-)




13 komentarzy:

  1. Wygląda to przepyśnie! Ja ostatnio uczę się gotować z www.kcalmar.com. MOże cie zainspirują:)

    OdpowiedzUsuń
  2. wyglądają mniam mam zamiar zrobić w tygodniu. mam pytanie gdzie mogę kupic folie rant do składania takich mini serniczkow

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. podejrzewam, że w każdym sklepie z akcesoriami kuchennymi ale pewna nie jestem. Ja swoje ranty dostałam od babci w prezencie ;)

      Usuń
    2. dzięki już znalazłam chodziło mi o folie rantową pozdrawiam

      Usuń
  3. Takie miniserniczki to świetna sprawa. Uczta dla żołądka i dla oczu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cześć!
    Odezwij się proszę, jeśli interesuje Cię współpraca :)
    partner-pl@lionshome.de

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda rewelacyjnie! Istne arcydzieło :-) Palce lizać. Pozdrawiam i gratuluję

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudowne! Gratuluję wykonania :-) To idealnie trafia w mój gust.

    OdpowiedzUsuń
  7. Poważnie!Naprawdę!Uwierz mi! To wygląda idealnie i jestem pewna że tak też smakuje :-) Gratuluję i życzę dalszych podobnych sukcesów ;-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda obłędnie! Rodzina z pewnością byłaby zachwycona!

    OdpowiedzUsuń
  9. Mimo, że nie lubię serników to i tak zrobię pożytek z tego przepisu, bo moja mama uwielbia je wcinać. Właśnie w tej chwili zaczyna go robić :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ojeju jakie to dobre :) Zrobiłam wczoraj bardzo podobne serniczki, oczywiście z Twojego przepisu. Lepszych w życiu nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wspaniale Wygląda. Super Przepis!

    OdpowiedzUsuń